Wyniki I dnia testów (15.05.2018)

Tabelza z czasami I dnia testów w Barcelonie

Podczas wczorajszego dnia najbardziej zapracowanym kierowcą na torze był Max Verstappen, równocześnie autor najszybszego okrążenia pierwszego dnia testów. Holender pokonał 148 okrążeń, a swój rekordowy czas 1:17.528 uzyskał na najszybszej mieszance ogumienia hypersoft. Nie była to jednak symulacja kwalifikacji, kierowca Red Bulla przejechał na tym ogumieniu kilka okrążeń za nim ponownie zjawił się w boksach. W kwalifikacjach do GP Hiszpanii uzyskał dużo lepszy czas 1:16.816 (supersoft) co dało mu 5 pozycję na starcie. Autorem drugiego najlepszego czasu wczorajszej sesji testowej 1:17.562 został Carlos Sainz. Hiszpan również korzystał z opon hiper miękkich.
Większość polskich kibiców najbardziej intersowała się Oliverem Rowlandem, Brytyjczykiem, który przekonywał media o swojej wartości. Rowland niezwykle zadowolony po wczorajszym dniu, był szczęśliwy na myśl o możliwości porównania jego pracy z takim zawodnikiem jakim jest Kubica. Anglik swój najlepszy czas uzyskał na hiper miękkiej mieszance – 1:20.009. Większość dnia Oliver spędził jednak na pokonywaniu dłuższych stintów, głównie na oponach pośrednich. Młody kierowca z Wielkiej Brytanii, którego możemy spodziewać się w bolidzie FW41 również podczas drugiego dnia testów młodych kierowców na Węgrzech, przejechał wczoraj 121 okrążeń.

Wyniki II dnia testów (16.05.2018)

Wyniki 2 dnia

Kolejny wielki i bardzo ważny dzień dla Roberta Kubicy. Polski kierowca może być z siebie bardzo zadowolony. Jego stinty na poszczególnych mieszankach ogumienia były świetne. Ale po kolei, przeanalizujmy cały dzień testowy w wykonaniu kierowcy rezerwowego i rozwojowego Williamsa:

Przez pierwsze półtorej godziny Robert większość czasu stał w garażu. Mechanicy w pocie czoła pracowali nad poprawą ustawień. Jeśli Polak pojawiał się na torze, były to głównie okrążenia instalacyjne. Pierwszy dłuższy przejazd odbył się na oponach hypersoft. Na 1 pomiarowym okrążeniu uzyskał czas 1:22.576. Na kolejnym 10 okrążeniowym stincie poprawił ten czas uzyskując 1:22.291.
Po wymianie przedniego skrzydła i pracy przy podwoziu Robert wyjechał na przejazd liczący 17 okrążeń. Robert zszedł w tym czasie do 1:20.550. Przyszedł czas na sprawdzenie super miękkiej mieszanki. Tak, dokładnie tej z którą zespół Williamsa miał tak wiele problemów podczas weekendu wyścigowego. Sam Robert był zaskoczony wyborem zespołu. Team z Grove zdecydował się na największą ilość kompletów własnie tej mieszanki, podczas gdy opona miękka była w ich przypadku dużo bardziej konkurencyjna. Polak na ogumieniu z czerwonym paskiem zaczął notorycznie poprawiać swoje czasy:
1:20.335
1:20.280
1:20.051

Po zakończeniu tego przejazdu, Polak wrócił na tor jeszcze na 5 okrążeń, ale bez poprawy czasu. W bolidzie Kubicy został założony kolejny komplet świeżych opon super miękkich na których Polak uzyskał lepszy czas zarówno od Strolla jak i Olivera Rowlanda! To tylko testy, ale zawsze tego typu informacje nas cieszą. 1:19.897 na SS, przy 1:20.009 Brytyjczyka podczas wczorajszego okrążenia na oponach HS naprawdę robią dobre wrażenie.
Najlepsze miało dopiero nadejść. W bolidzie FW41 Polaka zostały założone opony hypersoft. Kubica wyjechał na stint trwający 7 okrążeń, gdzie już na pierwszym poprawił znacząco swój czas! 1:19.253 to najlepszy czas Williamsa w tym roku na torze Circuit de Catalunya! Porównanie z Oliverem Rowlandem wygląda jeszcze lepiej!

Robert Kubica

Lance Stroll w kwalifikacjach do GP Hiszpanii pokonał swoje najlepsze okrążenie w czasie 1:20.225, a Sergey Sirotkin 1:19.695. Oczywiście podstawowi kierowcy Williamsa podczas Q1 dysponowali oponami typu supersoft.
Patrząc jednak, że Robert nie wykonywał symulacji kwalifikacji, a przejechał 7 okrążeń na najszybszej dostępnej mieszance, czas 1:19.253 wygląda bardzo dobrze. Do przerwy obiadowej nie wydarzyło się już nic wartego odnotowania.
Sesję popołudniową Kubica rozpoczął od przejechania 8 okrążeń na oponach miękkich. Następnie byliśmy świadkami kilku krótszych wyjazdów na super miękkiej mieszance. Dwukrotnie podczas dzisiejszego popołudnia została wywieszona czerwona flaga. Kevin Magnussen oraz Lando Norris zatrzymali swoje bolidy obok toru. Po wznowieniu sesji wreszcie doczekaliśmy się dłuższego przejazdu Polaka na oponach SS.
Haas poinformował, że Kevin Magnussen nie wyjedzie już na tor. Lando Norris z kolei zatrzymał bolid McLarena z powodu drobnych problemów z oprogramowaniem.
Kubica po zakończeniu dłuższego przejazdu, wyjechał jeszcze na krótki 3 okrążeniowy stint. W tabeli z czasami bez zmian, kierowcy realizują różne programy skupiając się na dłuższych przejazdach i porównywaniu różnych kompletów ogumienia. Polak wykonał serię krótkich przejazdów i szybkich powrotów do boksów. Pod względem liczby pit stopów, Robert zdecydowanie prowadzi w porównaniu do reszty stawki. Świadczy to o tym, jak wiele zmian dokonano dziś w setupie bolidu FW41. Co chwilę sprawdzane są nowe ustawienia, bardzo pracowity dzień dla zespołu Williams Martini Racing. Koniec sesji! Ostatni przejazd Roberta z małymi problemami technicznymi. Najszybszy podczas drugiego dnia okazał się Valtteri Bottas. Fin z Mercedesa zszedł poniżej minuty i 17 sekund osiągając czas 1:16.904 na mieszance hypersoft. Nie wiele wolniejszy na tym samym typie ogumienia był Antonio Giovinazzi w bolidzie Ferrari.

Podsumowanie najlepszych czasów jednego okrążenia kierowców Williamsa w Barcelonie:

1.Robert Kubica – 1:19.253 (HS) – 2 dzień testów
2.Sergey Sirotkin – 1:19.695 (SS) – Q1
3.Lance Stroll – 1:19.900 (SS) – 3 trening
4.Oliver Rowland – 1:20.009 (HS) – 1 dzień testów