Dokładnie trzy lata temu, 17 lipca 2015 roku, świat F1 pogrążył się w smutku. Ze świata odszedł jeden z najbardziej utalentowanych kierowców Formuły 1 młodego pokolenia. Śmierć Francuza była następstwem koszmarnego wypadku podczas neutralizacji w deszczowym GP Japonii 2014 na torze Suzuka. Przypomnijmy jak wyglądała kariera Julesa w sportach motorowych.

Jules Bianchi

KARTING
Jak każdy szanowany kierowca Formuły 1, swoją karierę rozpoczął w kartingu. Przez 3 lata jazdy gokartem (2004-2006), odniósł mnóstwo sukcesów. Między innymi został mistrzem Europy i Azji.

FORMUŁA RENAULT 2.0
W tej kategorii zadebiutował w roku 2007. Od razu zdobył tytuł mistrza Świata, wygrywając pięc wyścigów i 11-krotnie stawając na podium.

FORMULA 3 EUROSERIES
Rok później wygrywa dwa GP w euroseries, kończąc na 3 miejscu w klasyfikacji generalnej. Dodatkowo zostaje zwycięzcą wyścigu Masters of Zolder, nie zaliczanym do mistrzostw.

FORMUŁA 3
W europejskiej edycji Formuły 3 pojawia się w roku 2009. Wygrywa aż w dziewięciu wyścigach i pewnie sięga po tytuł mistrza. Pod koniec sezonu bierze udział w testach Ferrari dla młodych kierowców, po czym zostaje członkiem programu rozwojowego Scuderii.

GP2
W 2010 roku, debiutuje w drugiej najważniejszej serii wyścigowej Świata. Reprezentował barwy ART Grand Prix, wywalczył 3 pole position, ale niestety nie udało mu się wygrać żadnego wyścigu. Mistrzostwa mimo wszystko zakończył na wysokim trzecim miejscu. W 2011 roku udało mu się w końcu wygrać wyścig w GP2 na Silverstone. Mistrzostwa jednak ponownie kończy na 3 pozycji, ze stratą jednego punktu do miejsca drugiego.

WORLD SERIES BY RENALUT
Wygrywa trzy wyścigi i zostaje vicemistrzem tej prestiżowej serii.

FORMUŁA 1
W 2012 roku zostaje wypożyczony przez Ferrari do Force India, w której otrzymuje posadę kierowcy rezerwowego. Wziął udział, aż w dziewięciu sesjach treningowych.
W 2013 roku, niespodziewanie dostał angaż w rosyjskim zespole Marussia. Zaskakuje wszystkich świetnym tempem, mimo najwolniejszego bolidu w stawce. Już podczas drugiego Grand Prix sezonu w Malezji, kończy wyścig na 13 miejscu. Bolid Marussi był niestety na tyle zły, że Francuzowi nie udało się zdobyć żadnego punktu i skończył mistrzostwa na 19 miejscu, pokonując jedynie swojego partnera z zespołu.
2014 rok to trzeci i niestety ostatni sezon w Formule 1 dla Julesa. Bianchi dokonuje rzeczy niemożliwej i na ulicach Księstwa Monako, zdobywa pierwsze punkty dla zespołu Marussia, kończąc ten najbardziej prestiżowy wyścig w kalendarzu na 9 miejscu! Sam Fernando Alonso, nie krył zdziwienia i był pod wielkim wrażeniem tego, czego dokonał ten młody francuski kierowca. Podczas Grand Prix Japonii ma potworny wypadek, gdy po wpadnięciu w poślizg, uderzył z pełną prędkością w stojący na poboczu dźwig, który ściągał rozbity bolid Adriana Sutila. Trafił do szpitala z bardzo poważnymi obrażeniami głowy, gdzie zostaje poddany wielu operacjom, natomiast kilka dni później rodzina informuje, że zdiagnozowano u niego rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu.

Rozbity bolid Marussi Julesa Bianchiego, podczas GP Japonii 2014

Był to pierwszy śmiertelny wypadek na torach Formuły 1 od ponad 20 lat, kiedy to podczas weekendu GP San Marino w roku 1994 zginął Austriak Roland Ratzenberger oraz legendarny brazylijski kierowca Ayrton Senna.